Monday, October 17, 2011

Ini adalah rahmat Tuhan :)

Bismillahirahmanirrahim..

Alhamdulillah.. 3x

Saya tidak dapat mentadabbur kitab hijau pagi tadi... rupanya ada ibrah yg Allah ingin beri, tunjukkan hari ini. Sayang Allah dekat kita... kan? ;)

Semalam, saya dapat emel.. dari seorang kakak. Tetapi, pertama kali saya membacanya, adalah membacanya dengan emosi saya. Saya terus rasa down lepas membacanya.

Rasa down itu berterusan.. hingga saya tak mampu nak menatap kitab kesayangan saya. Bayangkan penangan perasaan negatif itu?

Kemudian saya tertidur dalam perasaan yg berkecamuk. Ada kala rasa marah, adakala, rasa sedih, adakala rasa benci, adakala rasa putus asa..

.............

Tengah hari ini, saya membaca semula emel tu.. Tetapi, dengan cara yg berbeza dari pagi tadi.

Saya mengubah intonasi nya kepada seorang yg sangat penyayang, seorang kakak yg sangat lemah-lembut, seorang kakak yg sangat mengambil berat tentang saya... seorang kakak yg tenang lagi menenangkan.. matanya bening, senyumannya manis sekali.. Hanya keindahan yg terlihat darinya..

(Allah.....)

Saya ingin menangis..

Saya ingin sekali mendakap wanita itu..

dan menangis semahu saya. "Maafkan saya...!"

"Uhibbuki fillah!"


"Sesungguhnya aku keluar dari rumahku, lalu setiap sesuatu yg aku lihat, merupakan nikmat Allah dan ada pelajaran bagi diriku" - Syaikh Abu Sulaiman ad-Darani



No comments: